پنج نوشیدنی مهم برای لاغر شدن

پنج نوشیدنی مهم برای لاغر شدن

رمز لاغر شدن فقط این نیست که ببینی تو بشقابتون چی میخورید، بلکه اینم هست که یک نگاهی هم به نوشیدنی داخل لیوانتون بندازید.

نوشابه‌های محبوب، آبمیوه‌ها و نوشابه‌های انرژی‌زا میتونه با  شکر و کربوهیدراتهایی که به آنها اضافه شده، برنامه رژیم لاغری شما را داغون کنه.

اما نگران نباشین، الان میخوام براتون خیلی مختصر و مفید از پنج نوشیدنی گوارا که به هیچ وجه باعث اضافه وزنتون هم نمیشه بگم:

 

۱-آب

درمورد آب همگی خوب میدونیم که چقدر مفیده. اما چیزی که خیلی مهمه و باید همیشه به یادمون بمونه اینه که آب یکی از نوشیدنی‌های مهم و تاثیرگذار در کاهش وزنه. اگر فکر می‌کنید که نوشیدن آب کسالت‌آوره یا یجورایی میل‌تون بهش نمیره، می‌تونید کمی برش لیموی تازه، خیار و یا حتی برشی از گوجه‌فرنگی بهش اضافه کنین. بدونین که این نوشیدنی هیچ کالری نداره.

 

۲-آب سبزیجات

آب سبزیجات چه بصورت کنسروها یا تو بطری‌ها و یا حتی آنهایی که تو خونه تهیه میشن، یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از فیبره که برای رفع نیازهای بدنتون بسیار مفیده. در واقع میشه گفت یک سوخت عالی برای کاهش وزنه. راستش رو بخواهید سبزیجات، بدنتون را تا مدتها سرحال نگه میدارن و آن طعم و عطر تندی که داره باعث میشه تا احساس خوشایندی در حس چشایی‌اتون داشته باشین.

 

۳-چای بدون شکر

حتماً اینو دیگه میدونید که چای سبز بخاطر بالا بردن متابولیسم بدن یکی از نوشیدنی‌های موثر و تثبیت شده برای لاغریه. میتونید چای سبزتون را بصورت گرم یا سرد با کمی عسل شیرین کنید و بنوشید.  راستی چای سیاه رو هم فراموش نکنید. این نوشیدنی‌ها سرشار از آنتی اکسیدانها هستن که به دفع سموم بدن کمک میکنن.

 

۴-بلک کافی

نوشیدن یک فنجان قهوه صبح‌ها و یک فنجان بعداز ظهرها، میتونه محرکی باشه برای کاهش وزنتون. میگید چطوری؟! خب معلومه، با کافیین زیادی که در قهوه هست باعث میشه تا کمتر احساس گرسنگی کنید.

ضمناً ثابت شده که قهوه موجب تحریک سیستم گرمایی بدن میشه و عاملی است برای افزایش سوخت و ساز بدن. البته حتما توجه داشته باشین که به قهوتون چه چیزی اضافه میکنید- اگر خواستین شیر اضافه کنین، حتماً بدون چربی و با شکر خیلی خیلی کم باشه.

راستی اینرو هم توجه کنید که هر چیزی که بیش از اندازه مصرف بشه عوارض جانبی هم خواهد داشت. منظورم اینه که فکر نکنید که بلک کافی را هرچه بیشتر مصرف کنید زودتر وزنتون کم میشه، بلکه مصرف زیاد اون باعث ابتلا به بیماری فشارخون میشه که خیلی ناراحت‌کننده است. ولی مصرف حداکثر دو فنجان در روز کافیه.

 

۵-شیر بدون چربی

شیر منبع بسیار غنی از پروتئین بدون چربی، ویتامین D و کلسیم است که میتونه در ساخت عضلات و استحکام استخوانهاتون کمک کنه.

ضمنا میتونید به شیرتون کمی شکلات شیری کم چرب هم اضافه کنید که انتخاب بسیار عالیه برای داشتن یک نوشیدنی بعد از تمرین یا ورزش که به بازسازی عضلاتتون هم کمک میکنه.

 

 

منبع : Reader’s Digest

پنج نوشیدنی مهم برای لاغر شدن